音乐之旅

人生路上,很多时候我们会不知道怎样诠释对这个世界的态度......因为有音乐,我们找到了情绪释放的出处!感谢有那么多美好的音乐,在我们人生矛盾徘徊的时候,给了我们一些启示。

好的音乐,无论何时倾听,都容易陷入音乐的情绪、沉入歌中的角色。而心底的浪漫和忧伤、脆弱或勇敢,都会在音乐的旋律中得到一种释放

《Slow Dancing With The Moon》——Dolly Parton


《Slow Dancing With The Moon 与月共舞》——Dolly Parton(多莉·帕顿)

 

sweet little cherry blossom,

blooming before her time
moving her lips to her
favorite song, cherishing every rhyme
swaying her lips to the rhythm, humming along with the tune
lost in her own little dream world
slowing dancing with the moon

watching her I cannot help 
but go back in my mind
and suddenly I find I am 15 again
slow dancing with the moon
oh, the stars got in my eyes long time ago
and I've lived my life like a love sick clown
in a bittersweet cartoon
just a dreamy-eyes kind slow dancing with the moon

watching the girl I'm reminded she's quite a lot like me
trapped in the suburbs of wonderland
lost in her own fantasy
somehow my heart never grew up
no one ever burst my balloon
so here I am swirling in star dust slow dancing with the moon

still believe someday my wildest dreams will all come ture
and I'll find someone who'll make me 15 again
but until then I'm slow dancing with the moon
oh ,the stars got in my eyes long time ago
and I've lived my life like a love sick clown
in a bittersweet cartoon
just a dreamy-eyes kind slow dancing with the moon

译词

女孩像脆弱甜美的樱花
过早开放
轻轻颤动樱唇
唱出心爱的歌,珍爱每一个韵律
琢磨韵律,跟着调子一起轻哼
迷失在自己的梦幻世界

与月共舞

 


看见她我仿佛回到从前
在我灵魂深处
回到了15岁
与月共舞的时光
星星早就在我眼中闪
我生活得像个充满爱的小丑,有点病态
像让人又哭又笑的卡通片里那样
眼睛里充满梦幻,与月共舞

看这女孩,多么像我
在这仙境般的乡野迷失
迷失在自己的梦幻里

也许我的心从未长大
没有人弄破我的梦想气球
所以此刻我在星尘中旋转,与月共舞

我仍相信,某天我最狂野的梦将成真
我会找到某个人,让我再次回到15岁
在那之前,我会一直与月共舞
星星早就在我眼中闪烁
我生活得像个充满爱的小丑,有点病态
像让人又哭又笑的卡通片里那样
眼睛里充满梦幻,与月共舞

 



Dolly娓娓地吟唱,像首诗,带着一丝缅怀过去的忧伤
让人感动地想哭,再美的嗓音终究也掩盖不住这淡淡的忧伤


© 音乐之旅 | Powered by LOFTER